پیشگامی مدیرکل انتقال خون مازندران برای اهدای خون/ اهداکنندگان نگران ابتلا به کرونا نباشند

پیشگامی مدیرکل انتقال خون مازندران برای اهدای خون/ اهداکنندگان نگران ابتلا به کرونا نباشند

به گزارش مازندروز به نقل از خبرگزاری فارس ، تب شیوع کرونا و نگرانی در این زمینه موجب شد مردم ترجیح دهند در خانه‌ها بمانند تا بتوانند از شیوع این ویروس جلوگیری کنند.

اما باید بدانیم بیماران نیازمند خون چشم انتظار هستند، چشم انتظار حضور مردم در پایگاه‌های انتقال خون تا شاهد بروز مشکلات برای آنان نباشیم.

باتوجه به اینکه هر واحد خون جان سه بیمار را نجات می‌دهد، به همین دلیل لازم است حضور مردم پررنگ‌تر باشد.

اما حکایت مازندران با سایر استان‌ها متفاوت است؛ گردشگرپذیر بودن، تصادفات جاده‌ای، انجام عمل جراحی قلب باز و همچنین وجود 4هزار و 500 بیمار خاص دلایلی است که ثابت می‌کند همواره حضور اهداکنندگان باید مستمر باشد.

مدیرکل انتقال خون مازندران در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: از زمانی‌که بحث شیوع کرونا مطرح شد تعداد اهداکنندگان خون 50 درصد کاهش یافت.

اسماعیل پوریانی افزود: درپاسخ به اهداکنندگانی که نگران ابتلا به ویروس کرونا هستند باید بگوییم که مراکز اهدای خون ضدعفونی شدند و با خیال آسوده می‌توانند نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اسفند ماه معمولا از ماه‌های پرمصرف خون و فرآورده‌های خونی است که بیشترین مصرف و کمترین مراجعات را داریم لازم است همواره شاهد حضور مستمر اهداکنندگان خون باشیم.

مدیرکل انتقال خون مازندران به‌عنوان یک اهدا کننده مستمر از مردم استان خواست، نگران کرونا نباشند چراکه هم اکنون بیماران نیازمند خون روی تخت‌های بیمارستان چشم انتظار هستند و بنده خود پیش قدم شدم که کرونا دلیلی برای کمرنگی حضور مردم نباشد.

پوریانی گفت: مردم استان با اطمینان خاطر نسبت به اهدای خون اقدام کنند و بدانند هیچ خطری در اهدای خون آنان را تهدید نمی‌کند.

اخبار مرتبط

خروج مازندران از منطقه قرمز کرونایی

کرونا رنگ دو شهرستان مازندران را قرمز و نارنجی کرد

افزایش بیماران بستری کرونایی در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha